Pentru că am primit multe întrebări legate de costurile ce trebuie suportate de firmele ce doresc să aplici la programul Start-up Nation vă prezentăm principalele cheltuieli necesare pentru accesare finanțării Start-up Nation în 2019.
Pentru a aplica la programul Start-up Nation pentru o finanțare de 200.000 lei contribuția proprie solicitată de proiect este 0%, dar nu putem spune că aportul propriu al beneficiarilor în cadrul firmei este zero, deoarece există alte costuri necesare pentru accesarea și implementarea proiectului după cum urmează:
1. Costurile cu înființarea firmei:
Taxele de înființare pentru firmă la ONRC. Cost pentru un SRL: 122 lei.
Dacă apelați la un avocat sau o firma specializată pentru a vă înființa firma se mai achită un onorariu de 300-350 lei plus procura notarială (50-100lei).
2. Sediul social al firmei:
Sediul social al firmei poate fi într-un spațiu deținut de dumneavoastră, un spațiu obținut printr-un contract de comodat. Cost : 0 lei.
Dacă nu dețineți un spațiu pentru a declara sediul social puteți apela la un avocat care vă poate găzdui sediul social pentru un an de zile. Cost: 700-800 lei.
3. Servicii de contabilitate
Chiar dacă nu desfășurați activitate vă recomandăm ca din prima lună să realizați un contract cu o firmă de contabilitate pentru că în primele 30 de zile de la înființarea firmei trebuie să realizați mai mulți pași pentru înregistrarea firmei la ANAF, achiziția Registrului Unic de Control (cost:30lei), depunerea formularului 010 etc.
Costurile cu serviciile de contabilitate pot varia de la o firmă la alta și sunt cuprinse între 100-200 lei/lună pentru firmele fără activitate sau cu activitate redusă.
4. Redactarea planului de afaceri pentru Start-up Nation 2019
Dacă se apelează la o firmă de consultanță pentru redactarea planului de afaceri se va plăti un avans cuprins între 2500-3500 lei în funcție de momentul în care se solicită serviciile de consultanță.
Avantajele realizării proiectului cu o firmă de consultanță sunt:
-Estimarea corectă a șanselor de a fi finanțat proiectul. Dacă proiectul nu obține un punctaj de 90 sau 100 puncte șansele sunt mici de a obține finanțarea în 2019.
-Identificarea corectă a codului CAEN pentru accesarea finanțării. Alegerea unui cod CAEN greșit pentru activitatea desfășurată duce la neacordarea finanțării;
-Încadrarea corectă a echipamentelor ce urmează a fi achiziționate. Dacă echipamentele nu sunt încadrate corespunzător în catalogul mijloacelor fix proiectul nu va primi finanțare;
-Asistență pe toată perioada de accesare și implementare. După ce sunteți declarat câștigător urmează perioada de implementare în care trebuie să realizați achizițiile după o procedură pusă la dispoziție AIPPIMM, dacă dosarul de decont nu este corect întocmit poate duce la nedecontarea cheltuielilor și în consecință la imposibilitatea de a plătii furnizorii sau creditul punte.
5. Costuri Start-up Nation pentru acordarea creditului punte
În situația în care se dorește accesare unui credit punte pentru plata furnizorilor băncile solicită beneficiarului să blocheze într-un cont bancar comisionul pentru fondul de garantare și contra-garantare precum și dobânzile pentru credit. În funcție de valoarea și durata creditului comisioanele blocate sunt cuprinse între 2700-4600 lei.
Menționăm că dacă sunt prevăzute încă de la momentul redactării planului de afaceri cheltuielile cu creditul punte sunt decontabile din proiect prin cerere de rambursare.
6. Cheltuieli neeligibile pentru finanțare în cadrul programului Start-up Nation:
Prin programul Start-up Nation se pot deconta o gamă variată de cheltuieli de la echipamente tehnologice, autoturism/autoutilitară pană la salarii și chirii, inclusiv TVA-ul pentru firmele neplătitoare de TVA, dar există și cheltuieli nedecontabile precum:
- Garanțiile pentru spațiul închiriat;
- Comisioanele pentru agențiile imobiliare la închirierea spațiului;
- Amenajarea spațiului;
- Costurile pentru obținerea autorizațiilor de funcționare;
- Costurile pentru realizarea medicinii muncii (60-120 lei/salariat), protecției muncii pentru angajați etc;
- Materia primă și consumabilele necesare desfășurării activității;
- Costurile cu transportul și ambalarea echipamentelor dacă este cazul;
- Contravaloarea poliței de asigurare care poate varia între 250 și 500+ lei /an în funcție de echipamentele achiziționate și poate ajunge și până la 1500-2500+ lei/an pentru proiectele ce decontează autoturism/autoutilitară și este necesar să se realizeze RCA și CASCO;
- Costuri cu serviciile de contabilitate și salarizare după începerea activității.
- Alte costuri neprevăzute;
7. Costuri Start-up Nation suplimentare
În funcție de activitatea desfășurată pot exista alte cheltuieli suplimentare peste finanțarea de 200.000 lei pentru achiziția de echipamente, diferențe de preț pentru anumite active.
Exemplul 1: Se dorește achiziția unui autoturism, valoarea finanțată din proiect este de maxim 36.000 lei (aprox. 7.600 euro) cu TVA diferența până la valoarea de achiziție a mașinii trebuie suportată de beneficiar.
Exemplul 2: Pentru desfășurarea activității sunt necesare echipamente de 230.000 lei. Prin proiect se pot finanța echipamente în valoare de 200.000 lei iar diferența trebuie suportată de beneficiar.
Pentru mai multe informații despre programul Start-up Nation 2019 ne puteți contacta pe e-mail: contact@moradoconsulting.ro sau telefonic 0772 075 694 sau puteți completa formularul de mai jos și un consultant vă va contacta în cel mai scurt timp.