GHID CREARE CONT

Acest tutorial o sa va ajute să parcurgeți procesul de înregistrare în cadrul platformei https://granturi.imm.gov.ro/auth/login

Procesul de creare a contului constă în doua etape:
1. Înregistrarea persoanei fizice ce face depunerea
2. Înregistrarea persoanei juridice ce va accesa finanțarea/grantul

Înregistrarea persoanei fizice
Parcurgerea acestei etape este condiționată de posesia de către persoana fizică a unei semnături electronice emise de către una dintre entitățile agreate de către Minister. Găsiți mai jos lista acestora:

Trans Sped – www.transsped.ro
Vă anunțăm că în urma unui parteneriat între Morado Consulting și Trans Sped vă putem oferi o reducere de 15% la achiziția unui semnături electronice.  Trans Sped oferă posibilitatea de a achiziționa semnătura electronică 100% online fără trimiterea de documente fizice.
Certsign – www.certsign.ro
Digisign – www.digisign.ro
Alfatrust – www.alfasign.ro
Cert Digital – www.certdigital.ro

Pentru crearea contului trebui să accesați: https://granturi.imm.gov.ro/auth/login

Din acest ecran alegeți Creează cont nou

Pentru înregistrarea contului vă recomand să nu folosiți  adresă de e-mail găzduită de serverele Yahoo.com deoarece unele servere ale Statului au probleme cu transmiterea e-mailurilor către adresele @yahoo.com și s-ar putea să nu primiți e-mail-ul cu link-ul de confirmare a contului.

Vă atragem de asemenea atenția că parola trebuie să respecte condițiile indicate în chenarul albastru – Parola trebuie să fie de cel puțin 8 caractere, să conțină cel puțin un caracter special (~!@#$%^*()_-), o cifră și o majusculă. Atenție – caracterul . (punct) nu este văzut de sistem ca fiind un caracter special, utilizați unul sau mai multe caractere din această lista (~!@#$%^*()_-).

 

După înregistrarea contului trebuie să primiți pe email și să accesați un link de confirmare a contului (verificați și folderul Junk / Spam). În cazul în care nu primiți acest email în termen de maxim 1-2 ore, încercați folosind un alt cont de email (eventual creat special în acest scop pe o alta platformă, de exemplu pe gmail.com).

 

După confirmarea contului vă logați în platforma și prima data trebuie completat profilul personal accesând secțiunea ”Profilul meu” (dreapta sus).

 

Treceți datele persoane fizice ce urmează a reprezenta compania. O persoană fizică poate să dețină UN SINGUR CONT în platformă (se validează după CNP).

Atenție la modul în care sunt introduse datele, datele sunt comparate cu o bază de date și se verifică veridicitatea acestora.

În cazul în care la câmpurile ”Județ/Echivalent” și Localitate nu vi se deschide o listă vă recomandăm să schimbați browserul de internet (Chrome, Firefox etc) sau să intrați de pe un alt calculator. Completarea manuală a acestor câmpuri poate să genereze erori.

După crearea profilului personal persoana fizica trebuie sa sa urmeze procedura de identificare electronica prin:
  • Accesarea secțiunii ”Identificare electronica” (dreapta sus -> nume persoana fizica -> Identificare electronica)
  • Pas 1: Descărcarea din platforma a formularului de înregistrare a certificatului utilizat la semnarea digitală
  • Pas 2: Semnarea digitala a documentului cu un certificat digital calificat emis pe numele persoanei fizice deținătoare a contului pe platformă (se validează ca CNP-ul din semnătură sa fie același cu cel din platformă).
  • Pas 3: Încărcarea documentului semnat electronic înapoi în platforma

 

 

Cu acest pas am încheiat procesul de înregistrare a persoanei fizice care acum poate înregistra una sau mai multe persoane juridice pe care să le reprezinte.

După ce s-a făcut cu succes identificarea persoanei fizice se trece la înscrierea firmei (persoanei juridice) accesând din meniul dreapta sus (unde apare numele persoanei fizice) secțiunea “Gestionare persoane juridice” și apoi “Înscrie persoană juridică”.

Introducând Codul fiscal al firmei sistemul va prelua automat datele firmei.

Odată completate datele firmei, descărcați declarația generată de sistem, o semnați folosind semnătura electronică și o încărcați în sistem.

 

Dacă procesul a decurs cu succes atunci când accesați câmpul Alege persoana juridică, întreprinderea dumnevoastră ar trebui să apară în lista ce se activează automat.

După ce ai înregistrat și persoana juridică în platformă o poți selecta din secțiunea “Alege persoana juridică” iar în partea dreapta sus va apărea numele firmei în dreapta numelui persoanei fizice care deține contul în platformă. În acest ecran majoritatea informațiilor sunt preluate automat, câmpul Număr autorizare trebuie completat doar de către entitățile de tip CMI (Cabinet Medical Individual), noi completând doar categoria de întreprindere (la fel din lista ce se genereaza automat), numărul de telefon și email-ul întreprinderii (datele pot fi diferite de ale persoanei care face depunerea).
Trebuie să selectați dimensiunea firmei în funcție de numărul de angajați
Micro – 0-9 angajați
Mică – 10-49 de angajați
Mijlocie – 50 – 249 de angajați
Această clasificare este în corespunzătoare Legii IMM 346/2004 și nu Codului Fiscal!

 

Pasul următor constă în alegerea unei locații de implementare ce poate fi sediul social, un punct de lucru sau altă locație avută în vedere. Atenție: deși sistemul permite introducerea mai multor locații încă nu este clar cum se vor gestiona acestea și mai ales dacă este posibilă implementarea unui proiect în mai multe locații. Acest aspect probabil va fi clarificat ulterior.

 

Pasul următor constă în introducerea acționarilor firmei folosind ecranul de mai jos accesibil din meniul din dreapta sus unde apare numele firmei. Se pot introduce atat acționari persoane fizice cât și acționari persoane juridice, deocamdată nu se pot introduce acționari persoane fizice fără cetățenie română, acest aspect urmând a fi implementat ulterior (va fi probabil disponibil în termen de câteva zile)

Următorul pas este crearea declarații referitoare la ajutoarele stat sau de minimis pe care firma le-a accesat în trecut.

Dacă firma nu a mai accesat alte forme de ajutor atunci se generează declarația aferentă, se semnează electronic și se încarcă pe platformă.

Cu acest pas este încheiat procesul de înregistrare a persoanei juridice.

×

Contact WhatsApp

×