Valoarea finanțării:
maxim 50% dar nu mai mult de 500.000 lei din valoarea creditului
Contribuție proprie beneficiar:
50%
Tip investiție:
toate localitățile tării
Selecția proiectelor:
primul venit – primul servit
Dată deschidere program:
Sesiune 2023 ÎNCHISĂ
Status:
Ghid final publicat
Tipul de finanțare
Prin acest tip de programe (Microindustrializare / Comerț și servicii 2023) firma va accesa un credit bancar din care finanțatorul va deconta 50% iar diferența de 50% se va restitui băncii conform graficului de rambursare al creditului.
Valoarea finanțării nerambursabile
➤ Minim: 125.000 lei reprezentând 50% din valoarea creditului obținut
➤ Maxim: 500.000 lei reprezentând 50% din valoarea creditului obținut
➤ Tip ajutor: de MINIMIS sub forma de prima de capital
Cine poate accesa finanțarea
➤ Firmele de tip SRL înființate înainte de 31.12.2019 ce fac parte din categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii
➤ Firme care au autorizat codul CAEN aferent proiectului cu minim 12 luni înainte de depunere
➤ Firme care pot contracta un credit de investiții la o instituție de credit parteneră proiectului
Condiții de eligibilitate
➤ Firma este microintreprindere/intreprindere mica/ mijlocie si este înființată cel târziu la 31.12.2019
➤ Activitatea pentru care se solicită finanțare este autorizată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu cel puțin 12 luni înainte de data înscrierii în program
➤ Are capital social integral privat, sunt înregistrate în scopuri fiscale în România, își desfășoară activitatea pe teritoriul României
➤ Firma nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară
➤ Firma va menține sau suplimentează numărul de angajați existenți pentru o perioadă de minim 6 luni de la data emiterii de către AIMM a acordului de plată
➤ Contractează un credit de investiții la instituția/instituțiile de credit parteneră/partenere, în condițiile băncii și ale prezentului program
Coduri CAEN eligibile
➤ În cadrul acestui program sunt eligibile codurile CAEN de Microindustrializare, Comerț și Servicii
Selecția proiectelor
➤ Selecția se va realiza pe principiul primul venit – primul servit
Bănci partenere:
➤ BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ
➤ ALPHA BANK ROMÂNIA
➤ CEC BANK
➤ UNICREDIT BANK
➤ BANCA TRANSILVANIA
Comisioanele percepute de bănci: |
|||||
BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ |
ALPHA BANK ROMÂNIA | CEC BANK | UNICREDIT BANK | BANCA TRANSILVANIA |
|
Dobânda la credit: | ROBOR la 6 luni + maxim 3,5% | ROBOR la 6 luni + maxim 3,5% | ROBOR la 6 luni + 3,5% | ROBOR la 6 luni + 3,5% | ROBOR la 6 luni + 3,5% |
Comision de analiză credit | 0.5% din valoarea creditului | max 0.5% din valoarea creditului | 0,5% din valoarea creditului | 0,5%, din valoarea creditului | 0,5%, din valoarea creditului |
Total alte comisioane credit | max 2% anual din valoarea creditului | max 2% anual din valoarea creditului | 1,92% anual din valoarea creditului | 2% anual din valoarea creditului | 1,2% anual din valoarea creditului |
Perioadă de grație | Minim 12 luni | Minim 12 luni | Minim 12 luni | 12 luni | Minim 12 luni |
Să nu perceapă comision de rambursare anticipată a creditului. | X | X | X | X | X |
Cheltuieli eligibile
➤ echipamente tehnologice sub forma activelor corporale din categoria mijloacelor fixe
➤ echipamente/tehnologii/soluții/sisteme specifice pentru eficientizarea energetică a activității pentru care solicită finanțare
➤ tehnologii / echipamente / sisteme / soluții / servicii, etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor industriale
➤ achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
➤ site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting
➤ cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activitatii
➤ echipamente IT, Semnatura electronica
➤ autoturisme, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor considerate a fi vehicule de teren
➤ achiziționarea de spații de lucru și spații de producție- se va face pe baza unei evaluari ANEVAR
➤ garanțiile acordate și comisioanele aplicate de instituțiile financiare nebancare creditelor de investiții contractate în cadrul programului
➤ două plăcuțe informative- obligatorii
Servicii consultanță
✓ Verificare eligibilitate firmă – Gratuit;
✓ Elaborare cerere de finanțare și a anexe necesare accesării finanțării pe baza informațiilor oferite de client;
✓ Asistență pentru depunerea și transmiterea dosarului de finanțare;
✓ Redactarea răspunsurilor pentru solicitările de informații suplimentare;
✓ Consultanță pe toată perioada de evaluare și implementare a proiectului;
✓ Consultanță pentru semnarea contractului de finanțare;
✓ Consultanță pentru obținerea creditului bancar;
✓ Consultanță pentru realizarea achizițiilor;
✓ Consultanță pentru întocmire și depunerea cererilor de decontare.
Comision consultanță 0 lei la depunere! Percepem comision după ce cererea de finanțare este acceptată la finanțare.