Valoarea finanțării:
maxim 20.000.000 euro
Contribuție proprie beneficiar:
0%
Tip investiție:
în sectorul agricol si industrie alimentara
Selecția proiectelor:
conform punctaj grilă de evaluare
Dată deschidere program:
Depunere proiecte: până pe 30.04.2025
Status:
Ghid Sesiunea 2 – publicat în Monitorul Oficial
Valoarea finanțării nerambursabile
➤ Pentru energie solară/ panouri fotovoltaice
– maxim 650.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mici de 1 MW, inclusiv;
– maxim 550.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mari de 1 MW;
➤ Pentru energie eoliană
– maxim 700.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mici de 1 MW, inclusiv;
– maxim 700.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mari de 1 MW;
➤ Tip ajutor: de STAT
➤ Cofinantare: 0%
Cine poate accesa finanțarea
➤ Întreprinderile din sectorul agricol:
1. SRL (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari)
2. PFA, II, IF
3. Cooperativele agricole ori societățile cooperative agricole care dețin active fizice de producție și/sau procesare produse agro alimentare.
➤ Întreprinderile din sectorul industriei alimentare:
1. SRL (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari)
2. PFA, II, IF
➤ Organizații/federații de organizații din domeniul îmbunătățirilor funciare (OUAI/FOUAI).
Condiții de eligibilitate
➤ Firma ce aplică (SRL, PFA, II, IF etc) trebuie să dețină un branșament în locația de implementare a proiectului (facturile de energie din ultimele 12 luni să fie emise pe firmă)
➤ Minimum 70% din energia electrică produsă prin noua capacitate de producere a energiei electrice din panouri fotovoltaice să fie autoconsum
➤ Firma deține drepturi asupra imobilului (clădire și/sau teren), obiect al proiectului, care îi conferă dreptul de a realiza investiția începând cu data depunerii cererii de finanțare
➤ Firma nu este in dificultate
➤ Firma are capacitatea financiară de a asigura cofinanțarea și de a implementa proiectul
➤ La momentul semnării contractului, firma trebuie să aibă autorizat codul CAEN 3512 – Producția de energie electrică (Conform Rev.3)
➤ Firma nu este în stare de insolvență, faliment, lichidare, nu au afacerile conduse de un administrator judiciar sau activităţile lor comerciale nu sunt suspendate ori nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii
➤ Firma şi-a îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat
Coduri CAEN eligibile
Solicitanții trebuie să aibă înscrise și autorizate ca activități principale sau activități secundare, activități desfășurate în sectoarele menționate definite de următoarele coduri CAEN Rev2:
➤ Clasa CAEN 01 – Agricultura, vânătoare și servicii anexe
➤ Clasa CAEN 10 – Industria alimentară
➤ Clasa CAEN 11 – Fabricarea băuturilor
Grilă de evaluare
➤ Evaluarea proiectelor se face în ordinea punctajului obținut pe grila de evaluare
➤ Departajarea la punctaj egal: valoarea eligibilă a proiectului, exprimată în euro, în ordine crescătoare
Cheltuieli eligibile
➤ Achiziţionarea de instalaţii/echipamente pentru construirea de capacități noi de producție și/sau stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară;
➤ Construcţii care fac obiectul proiectului de investiție pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile (eoliană și solară);
➤ Cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a instalaţiilor/echipamentelor pentru construirea de capacități noi de producție și/sau stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară.
Documente necesare la depunerea proiectului:
➤ Studiu de fezabilitate;
➤ Analiză Cost Beneficiu;
➤ Memoriu Tehnic;
➤ Facturile de energie electrică pentru ultimele 12 luni
➤ Dovada de proprietate pentru locația de implementare a proiectului
Servicii consultanță
Servicii de consultanță: | Când se achită serviciile? |
➤ Verificare eligibilitate firmă și stabilirea puterii instalate a sistemului de panouri fotovoltaice
|
Gratuit |
➤ Elaborarea cererii de finanțare ➤ Depunerea proiectului ➤ Redactarea răspunsurilor pentru solicitările de informații suplimentare (dacă este cazul) ➤ Consultanță pe toată perioada de evaluare a proiectului |
La semnarea contractului de consultanță
|
Elaborare: ➤ Studiu de Fezabilitate, ➤ Analiza Cost Beneficiu ➤ Memoriu Tehnic |
După ce proiectul este declarat câștigător
|
➤ Consultanță și asistență pentru semnarea contractului de finanțare ➤ Consultanță și asistență pentru realizarea achizițiilor ➤ Întocmire și depunerea cererilor de decontare |
După semnarea contractului de finanțare în mai multe tranșe la depunerea cererilor de decont |
Morado Consulting elaborează Studiul de Fezabilitate, Analiza Cost Beneficiu și Memoriul Tehnic la depunerea proiectului iar beneficiarul le plătește doar dacă proiectul este declarat câștigător.
Important: Dacă proiectul nu este declarat câștigător indiferent de motiv comisionul pentru elaborarea Studiul de Fezabilitate, Analiza Cost Beneficiu și Memoriul Tehnic NU se achită!