Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați

Sesiunea 1 de depunere
În acest moment se evaluează cererile de finanțare depuse în sesiunea 1 de depunere, răspunsurile vor fi trimise prin aplicația electronică de depunere direct beneficiarilor. În data de 19.11.2020 au fost trimise pentru semnare primele 5421 de contracte de finanțare.

Sesiunea 2 de depunere
O nouă sesiune de depunere a cererilor de finanțare pentru acest program va fi lansată în perioada următoare. Până în acest moment nu a fost anunțată  data de lansare a Sesiunii 2. Pe această pagină anunțăm toate informațiile actualizate despre program.
Dacă doriți să vă anunțăm când se redeschide sesiunea de depunere și să facem o evaluare gratuită a firmei puteți completa formularul de AICI

28.10.2020
➤ Până la această dată nu a fost anunțate rezultatele oficiale pentru firmele ce au depus cereri de finanțare în prima etapă.
➤ O nouă sesiune de depunere a cererilor de finanțare pentru acest program va fi lansată în perioada următoare și se analizează diminuarea pragului de 5.000 euro cifră de afaceri pentru SRL. Până în acest moment nu a fost anunțată data de lansare a Sesiunii 2. Pe această pagină anunțăm toate informațiile actualizate despre program.

Dacă doriți să vă anunțăm când se redeschide sesiunea de depunere și să facem o evaluare gratuită a firmei puteți completa formularul de AICI
Sursa informației: Ședința de Guvern din 28.10.2020

Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați pentru asigurarea capitalului de lucru și pentru categoriile de cheltuieli necesare relansării activității firmelor aflate în dificultate ca urmare a crizei COVID-19.
Mai jos vă prezentăm informațiile despre acest program de finanțare prin care firmele fără angajați pot primi un grant de 2000 euro.

Valoarea finanțării: 2000 de euro, 100% nerambursabili
Contribuție proprie beneficiar: 0%
Număr estimat de beneficiari: 50.000
Selecție proiecte: Principiul primul venit primul servit

Sesiunea 2 de depunere:
Perioadă de depunere Sesiunea 2: Decembrie 2020  În această sesiunea sunt eligibile și Întreprinderile Individuale (II) și Întreprinderile Familiale (IF)
Sesiunea 1 de depunere:
Perioadă de depunere Sesiunea 1 [SESIUNE ÎNCHISĂ]: Luni, 12.10.2020 ora 10:00 până Miercuri, 21.10.2020.
Cereri de finanțare depuse în sesiunea 1: 29.250 din 50.000 locuri disponibile. Lista cu cererile depuse poate fi consultată aici: https://granturi.imm.gov.ro/transparency/#/

Cine poate accesa finanțarea

➤ Firmele SRL sau SRL-D – fără angajați – toate codurile CAEN eligibile;
➤ PFA-uri, II, IF și ONG-urile cu activitate economică din domeniile prezentate AICI;
➤ PFA-uri  sau Cabinete Medicale Individuale (CMI) cu activități în domeniul sănătății, dacă au fost implicate direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19.

Condiții de acordare a finanțării

Pentru firme SRL sau SRL-D
➤ Fără angajați la 31.12.2019 (dovada se face prin situațiile financiare depuse);
➤ Activitatea curentă (operațională) minim 1 an calendaristic de la data depunerii cererii de finanțare;
➤ Să fi obținut o cifră de afaceri de cel puțin 5.000 euro în exercițiul financiar precedent (la sfârșitul anului 2019) cu excepția firmelor SRL și SRL-D înființate în 2019 pentru care se aplică următoarea formulă: Cifra de afaceri din 2019 => 415 euro x nr. de luni întregi de activitate din 2019.

Pentru PFA, II, IF, ONG sau CMI
➤ Să desfășoare activitate economică pe unul din codurile CAEN prezentate  AICI;
➤ Începerea activității poate să aibă loc până la data de 01.02.2020;
➤ Finanțarea se poate obține indiferent de veniturile din anul anterior;

Cheltuieli eligibile

➤ Cheltuieli cu stocurile de materii prime, materiale, mărfuri;
➤ Datorii curente și restanțe față de furnizori;
➤ Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;
➤ Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente;
➤ Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală – inclusiv materiale destinate protejării împotriva COVID-19;
➤ Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
➤ Cheltuieli privind achiziția de echipamente utilaje, tehnologii, dotări independente necesare
activității curente pentru reluarea activităților economice.
➤ Datorii către bugetul de stat

Obligațiile beneficiarilor după primirea finanțării

➤ Să mențină activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la primirea finanțării.
➤ Să depună un raport de progres privind cheltuielile efectuate în termen de 90 de zile de la data la care finanțarea a fost transferată în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul de 90 zile sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informațiile/documentele solicitate va duce la restituirea finanțării.

Depunerea cererilor de finanțare

➤ Data de depunere a cererilor de finanțare: Pentru Sesiunea 2 – Estimat Decembrie 2020
➤ Cererile de finanțare se vor depune în platforma de aici: https://granturi.imm.gov.ro/auth/login
Pentru a aplica la finanțare trebuie să aveți semnătură electronică!
Înscrierile în cadrul platformei se vor realiza în două etape distincte:
1. Etapa de creare profil, user și parolă, unde aplicanții vor înregistra cu semnătură electronică atât datele reprezentantului legal/împuternicit cât și datele firmei.
2. Etapa de înscriere în cadrul grantului în care aplicanții, cu profilul, user, și parolă generate în prima etapa, vor completa și transmite cerea de finanțare și documentele anexe.

Firma mea este eligibilă pentru această finanțate?
În continuare puteți verifica foarte simplu dacă firma dumneavoastră poate primi grantul de 2000 euro:

O firma de tip SRL sau SRL-D este eligibilă dacă: Un PFA, II, IF sau ONG este eligibil dacă:
✓ Își desfășoară activitatea de cel puțin 12 luni;
✓ La 31.12.2019 are 0 angajați conform situațiilor financiare
✓ În 2019 a avut o cifră de afaceri de minim 5000 euro cu excepția firmelor SRL și SRL-D înființate în 2019 pentru care se aplică următoarea formulă: Cifra de afaceri din 2019 => 415 euro x nr. de luni întregi de activitate din 2019;
✓ Pentru SRL si SRL-D sunt eligibile toate codurile CAEN.
✓ A început activitatea înainte de 01.02.2020;
✓ Își desfășoară activitate pe unul din codurile CAEN prezentate  AICI;
✓ Finanțarea se poate obține indiferent de veniturile din anul anterior.

Servicii consultanță accesare Grant 2000 euro:

✓ Evaluarea eligibilității firmei – Gratuit
✓ Consultanță pentru accesarea finanțării și depunerea proiectului prin împuternicit (un consultant poate depune proiectul în numele dumneavoastră) – 1000 lei*
✓ Consultanță pentru realizarea cheltuielilor și realizarea raportului de progres – 500 lei*se achita după ce primiți finanțarea
* Comisioanele sunt exprimate în Lei și nu includ TVA.

Solicită consultanță pentru accesare Grant 2000

Completează formularul de mai jos dacă doriți să accesați serviciile noastre de consultanță.

    Nume și Prenume*:

    E-mail*: Denumire firmă*

    Alte informații:
    Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale în conformitate cu Politica de Confidențialitate a site-ului*

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

    194 COMENTARII

    1. Buna seara! Am depus cererea de finanțare cod CAEN 4711, cod pe care nu îl regăsesc in lista de Coduri CAEN specificate pe site. Este valabil și acest cod pentru finanțare? Specific ca ma regăsesc pe lista cu firmele înregistrate.

    LĂSAȚI UN COMENTARIU

    Vă rugăm să introduceți comentariul!
    Vă rugăm să introduceți numele dumneavoastră!