Microgrant – Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați

Valoarea finanțării:
2.000 euro
100% nerambursabili
Contribuție proprie beneficiar:
0%
Tip investiție:
în mediul Urban și Rural
Selecția proiectelor:
Primul Venit Primul Servit
Status:
Sesiunea 2 din 2021: Închisă
În Sesiunea a doua au fost depuse 33.555 de cereri de finanțare
Evaluarea va dura 1-3 luni

Ministrul Antreprenorialului și Turismului a făcut următoarele precizări referitoare la Masura 1 – Grantul de 2000 euro, Sesiunea 2:
La Măsura 1, în sesiunea a doua sunt aproximativ 33.000 de cereri depuse. S-a luat decizia în felul următor: se fac analize pe calupuri de câte 5.000 de solicitanți, se încheie contracte de finanțare, se fac plăți și tot așa până vom închide complet etapa a doua din Măsura 1. 
Primele plăți vor începe în cursul lunii februarie, cu primul calup de 5.000 de dosare analizate, vom vedea câte ajung la stadiul de a semna contractele de finanțare și vom face viramentele.„

Procedura finală de accesare a Grantului de 2000 euro pentru Sesiunea 2 din 2021 a fost publicată în Monitorul Oficial și poate fi consultată aici:

Pe data de 11.10.2021 Ministerul Economiei a publicat comunicatul prin care anunță că depunerea cererilor de finanțare pentru Grantul de 2000 euro nu se va mai face pe 12.10.2021 ci începând cu data de 25.10.2021 timp de 30 zile. Sursa http://economie.gov.ro/masura-1-microgranturi-va-fi-relansata-pe-25-octombrie-2021-preinscrierea-in-aplicatie-incepe-din-18-octombrie-2021

Anunțul oficial de relansare a programului Microgranturi în 2021 este aici: http://economie.gov.ro/ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-relanseaza-masura-1-microgranturi-acordate-din-fonduri-externe-nerambursabile

Finanțare de 2000 euro pentru firmele fără angajați pentru asigurarea capitalului de lucru și pentru categoriile de cheltuieli necesare relansării activității firmelor aflate în dificultate ca urmare a crizei COVID-19.
Mai jos vă prezentăm informațiile despre acest program de finanțare prin care firmele fără angajați pot primi un grant de 2000 euro.

Cine poate accesa finanțare prin Micrograntul de 2000 euro – Sesiunea 2  din 2021

➤ Firmele SRL sau SRL-D – fără angajați – toate codurile CAEN eligibile;
➤ PFA-uri, II, IF și ONG-urile cu activitate economică din domeniile prezentate AICI;
➤ PFA-uri  sau Cabinete Medicale Individuale (CMI) cu activități în domeniul sănătății, dacă au fost implicate direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19.

Dacă o firmă a primit grantul în Sesiunea 1 din 2020 nu mai este eligibilă în Sesiunea 2 din 2021!

Condiții de eligibilitate pentru Grantul de 2000 euro

Pentru firme SRL sau SRL-D
➤ Fără angajați la 31.12.2019 (dovada se face prin situațiile financiare depuse);
➤ Activitatea curentă (operațională) cel puțin din anul 2019;
➤ Să fi obținut o cifră de afaceri de cel puțin 5.000 euro în exercițiul financiar precedent cu excepția firmelor SRL și SRL-D înființate în 2019 pentru care se aplică următoarea formulă: Cifra de afaceri din 2019 => 415 euro x nr. de luni întregi de activitate din 2019.

Pentru PFA, II, IF și ONG
➤ Să desfășoare activitate economică pe unul din codurile CAEN prezentate  AICI;
➤ Începerea activității poate să aibă loc până la data de 01.02.2020;
➤ Finanțarea se poate obține indiferent de veniturile din anul anterior;

Următoarele coduri CAEN NU sunt eligibile pentru PFA, II, IF sau SRL: 0111,0112, 0113, 0114, 0115, 0116, 0119, 0121, 0122, 0123, 0124, 0125, 0126, 0127, 0128, 0129, 0130, 0141, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0149, 0150, 0161, 0162,0163, 0164, 0170, 0311, 0312, 0321, 0322, 0510, 0520, 6411, 6419, 6491, 6492, 6499, 6430, 6511, 6512, 6520, 9200 sau 9810.

Cheltuieli eligibile

➤ Cheltuieli cu stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente;
➤ Datorii curente și restanțe față de furnizori;
➤ Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social / punctul / punctele de lucru unde se desfășoară activitatea;
➤ Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente cu excepția serviciilor indirecte cu activitatea curentă;
➤ Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
➤ Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității;
➤ Cheltuieli privind achiziția de echipamente utilaje, tehnologii, dotări independente necesare
activității curente pentru reluarea activităților economice.
➤ Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. (cheltuieli de tipul taxelor și impozitelor către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividente, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit, alte obligații de plată la bugetul de stat

Obligațiile beneficiarilor după primirea finanțării

➤ Să mențină activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la primirea finanțării.
➤ Să depună un raport de progres privind cheltuielile efectuate în termen de 90 de zile de la data la care finanțarea a fost transferată în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul de 90 zile sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informațiile/documentele solicitate va duce la restituirea finanțării.

Firma mea este eligibilă pentru această finanțare?

În continuare puteți verifica foarte simplu dacă firma dumneavoastră poate primi grantul de 2000 euro:

O firma de tip SRL sau SRL-D este eligibilă dacă: Un PFA, II, IF sau ONG este eligibil dacă:
✓ Își desfășoară activitatea de cel puțin din anul 2019;
✓ La 31.12.2019 are 0 angajați conform situațiilor financiare
✓ În anul anterior depunerii a avut o cifră de afaceri de minim 5000 euro cu excepția firmelor SRL și SRL-D înființate în 2019 pentru care se aplică următoarea formulă: Cifra de afaceri din 2019 = 415 euro x nr. de luni întregi de activitate din 2019;
✓ Pentru SRL si SRL-D sunt eligibile toate codurile CAEN.
✓ A început activitatea înainte de 01.02.2020;
✓ Își desfășoară activitate pe unul din codurile CAEN prezentate  AICI;
✓ Finanțarea se poate obține indiferent de veniturile din anul anterior.

Servicii consultanță accesare Microgrant 2000 euro – Sesiune 2 din 2021

✓ Evaluarea eligibilității firmei– Gratuit;
✓ Realizare și Depunere cerere de finanțare (un consultant poate depune proiectul în numele dumneavoastră prin împuternicire, nu este necesar să aveți semnătură electronică);
✓ Redactarea răspunsurilor pentru cererile de clarificare;
✓ Consultanță pentru realizarea cheltuielilor;
✓ Realizarea și Depunerea raportului de progres;
✓ Consultanță 6 luni după depunere raportului de progres

!!! Dacă Grantul de 2000 euro nu este obținut comisionul de consultanță este 0!

Solicită consultanță pentru accesarea finanțării prin programul Microgrant 2000 euro

    Nume și Prenume*:

    E-mail*: Denumire firmă*

    Cod CAEN autorizat pentru PFA, II, IF, ONG:
    Alte informații:
    Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale în conformitate cu Politica de Confidențialitate a site-ului*

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

    573 COMENTARII

    1. Bună ziua!
      Citesc pe diferite forumuri ca se pot platii datoriile la bugetul de stat doar cele începând cu 1 februarie 2020. Nu am găsit nimic scris în actul normativ. Am făcut plata pentru o datorie la bugetul de stat si din 2019 acum cateva zile (plus ce era la zi). Este vorba de PFA. Problema este ca la Anaf ți se dau 3 conturi în care sa plătești tot/cumulat (gen Cas, Cass și impozit declaratie unica) fără defalcare pe ani. Cred ca daca și plăteam mai puțin (fara 2019), ei scădeau întâi restanta și apoi ce era la zi. În OP nu apare defalcat, chestia asta se vede doar în Situația analitica debite plati solduri de la Anaf. Am sunat și la call center-ul pt microgranturi și ei ziceau ceva de genul ca scrie doar de facturi începând cu data de 1.02.2020, iar taxele la bugetul de stat nu sunt facturi. Nu erau nici ei siguri 100%. Mi-au zis și ca restantele la buget se pot plati și s-ar putea interpreta ca și mai vechi dar nu aveau certitudinea.
      Cum se poate rezolva? Verifica cineva toate op-urile sau prin sondaj? Pt raportul de justificare referitor la plata datoriilor la bugetul de stat ce documente trebuie depuse? Dacă se consta ca am plătit greșit trebuie sa restitui toți bani sau doar suma greșită, întreb ca să știu sa nu mai fac și alte achiziții de restul de bani rămași?
      Mulțumesc frumos!

    2. Bună ziua,se pot folosi banii pentru plata contribuțiilor estimare scadente în 2023 ,specific ca este vorba despre un PFA.

    3. Buna ziua,am o intrebare ,se poate obtine aprobarea proiectului 2000€ pentru firmele fara angajati a caror administratori sunt de alta nazionalitate?

    4. Conform precizarilor facute de Ministrul Antreprenorialului și Turismului platile pentru primele 5000 de cereri trebuiau facute in luna februarie. Acum au aparut alte modificari?

    LĂSAȚI UN COMENTARIU

    Vă rugăm să scrieți comentariul!
    Vă rugăm să scrieți numele dumneavoastră!